Лис 142016
 

screen-14.09.1116.06.2016Станом на серпень минулого року в області було утворено 10 об’єднаних громад, які 25 жовтня 2015 року пішли на вибори. В них обрали керівників, депутатів, і з першого січня об’єднані територіальні громади вийшли на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом. Було проведено перереєстрацію, утворено нові структури, і об’єднані громади почали функціонувати в умовах нових повноважень і нових фінансових ресурсів.

Про децентралізацію в області розповідає експерт з комунікацій Офісу реформ Чернівецького відділення Асоціації міст України (проект ПУЛЬС) Тарас Халавка:

 «БВ»: Як відбувався процес об’єднання громад цього року?
Т.Х.:
Починаючи з січня, у багатьох населених пунктах області розпочалися обговорення щодо об’єднання громад. Весною було утворено Красноїльську об’єднану територіальну громаду, наступними стали Чудейська, Сторожинецька, Тереблеченська, Новодністровська, Вижницька та Вашківецька.

Експерти Офісу реформ Чернівецького відділення Асоціації міст України виїжджали в місця, де активно проводилися обговорення, та надавали роз’яснення щодо процесу децентралізації, юридичних та фінансових питань. Станом на серпень ми отримали, по-суті, сім об’єднаних громад, які мали позитивні висновки обласної державної адміністрації. Після цього їх документи були направлені в Центральну виборчу комісію для призначення виборів. ЦВК призначила вибори у шести громадах. Новодністровській відмовили, оскільки там іде мова про утворення громади навколо міста обласного значення.

«БВ»: Чи стало простіше, у порівнянні з минулим роком, здійснювати процес об’єднання? Чим взагалі він відрізняється?
Т.Х.:
В певній мірі стало простіше, тому що вже є приклад тих громад, які об’єдналися.  До того ж,  ми досить часто залучали до наших заходів керівників об’єднаних територіальних громад. І вони, власне, своїм прикладом також переконували людей в перевагах об’єднання. Поряд з тим є низка проблем, що перешкоджають процесу, зокрема чутки, які активно розповсюджуються у селах. Так, наприклад, говорять, що внаслідок приєднання до міста село втратить свій статус, що зростуть податки і комунальні платежі, зміняться земельні відносини тощо. В гірських районах це боязнь втратити статус гірських населених пунктів. Наші консультанти працюють, щоб розвінчати ці міфи.

Окрім цього, активізувалась ідея створення районів-громад, яка минулого року ще не була досить поширена, і дехто з керівників районної влади її пропагує, хоча така ідея є досить складною для впровадження у більшості районів області.
Варто відзначити, що новостворені громади відрізняють і кількістю населення – вони є більшими. Середня чисельність в нових громадах складає 15-16 тисяч осіб, у тих, які були створені минулого року – 8 тисяч осіб. Continue reading »

Приєднуйтесь до нас:
Лис 142016
 

1872645Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва 4–8 листопада 2016 року провів експертне опитування «Електронне декларування: наслідки для суспільства». Метою опитування було з’ясувати думку експертів щодо перших результатів електронного декларування топ-посадовців, а також наслідків цього процесу для суспільства. Усього опитано 58 експертів. Опитані експерти позитивно оцінюють результат електронного декларування, з них абсолютна більшість – безумовно позитивно. Менше десятої частини опитаних оцінюють результат електронного декларування двояко – у чомусь позитивно, у чомусь негативно.
Серед політиків, які найбільше зробили для того, щоб система електронного декларування була створена і запрацювала, експерти відзначили насамперед Єгора Соболєва, Петра Порошенка та Віктора Чумака. Окрім того, значна частина експертів вважає, що заслуга за впровадження електронного декларування лежить не на якомусь конкретному українському політикові чи групі, а на західних партнерах та міжнародних організаціях, які тиснули на українську владу, та громадянському суспільстві.
Абсолютна більшість експертів вважає, що електронне декларування – це крок до відкритості та прозорості влади, і водночас констатує, що це крок, здійснений під тиском західних партнерів. Ще експерти зауважують, що електронне декларування стало своєрідним діагнозом стану українського суспільства.
Опитані експерти схиляються до думки, що реальні статки посадовців є вищими, аніж вказані в деклараціях. Однак значна частина експертів погоджується з тим, що дані в документах більшості декларантів все-таки не надто відрізняються від реальності.
Декларації Юлії Тимошенко та Олега Ляшка вразили опитаних експертів найбільше. Певне враження справили й декларації Андрія Лозового та братів Дубневичів.
Відносна більшість опитаних підтримала думку, що НАЗК ретельно перевірятиме лише декларації найбільш одіозних політиків та чиновників, а до всіх інших підходитиме більш формально. Водночас лише 3 експерти вважають, що е-декларації використовуватимуться як спосіб розправи з опозицією.

Continue reading »

Приєднуйтесь до нас: