Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування схвалив роз’яснення щодо можливості обрання одного старости виборцями декількох населених пунктів об’єднаної територіальної громади на підставі рішення відповідної місцевої ради. У Комітеті в межах предмету відання було розглянуто звернення Центральної виборчої комісії щодо надання роз’яснення положень законів України в частині можливості обрання одного старости виборцями декількох населених пунктів об’єднаної територіальної громади на підставі рішення відповідної місцевої ради.
Позиція Комітету ґрунтується на положеннях Конституції України, Європейської хартії місцевого самоврядування (від 15 жовтня 1985 року, що ратифікована Законом України від 15 липня 1997 року № 452), законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» (від 21 травня 1997 року № 280), «Про добровільне об’єднання територіальних громад» (від 5 лютого 2015 року № 157), «Про місцеві вибори» (від 14 липня 2015 року № 595) тощо. Розглядаючи порушене питання, Комітет виходив з такого.
Асоціація міст України розглянула законопроект про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування Україні» (щодо внесення пропозицій по персональному складу виконавчих комітетів місцевих рад) (№4017 від 04.02.2016 р.)
Сьогодні частиною другою статті 51 Закону України «Про місцеве самоврядування Україні» визначено, що «кількісний склад виконавчого комітету визначається відповідною радою. Персональний склад виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради затверджується радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради – за пропозицією голови відповідної ради».
Натомість автори законопроекту пропонують передбачити право не менш як половини від загального складу депутатів відповідної ради вносити на розгляд ради власну пропозицію щодо персонального складу виконавчого комітету в передбачених законопроектом випадках. Continue reading »