Лют 152016
 

Асоціація міст України розглянула законопроект про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування Україні» (щодо внесення пропозицій по персональному складу виконавчих комітетів місцевих рад) (№4017 від 04.02.2016 р.)

Сьогодні частиною другою статті 51 Закону України «Про місцеве самоврядування Україні» визначено, що «кількісний склад виконавчого комітету визначається відповідною радою. Персональний склад виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради затверджується радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради – за пропозицією голови відповідної ради».

Натомість автори законопроекту пропонують передбачити право не менш як половини від загального складу депутатів відповідної ради вносити на розгляд ради власну пропозицію щодо персонального складу виконавчого комітету в передбачених законопроектом випадках.

При цьому, на думку експертів АМУ, за зразок взято передбачене частиною першою статті 50 чинного Закону право не менш як половини депутатів від загального складу відповідної ради за певних умов вносити на розгляд ради пропозицію щодо кандидатури секретаря ради.

Однак секретар ради обирається з числа депутатів цієї ради і його функції, в основному, зосереджуються на організації роботи самої ради. Тому обрання на цю посаду кандидатури, запропонованої самими депутатами, може бути виправданим.

У той же час, відповідно до статті 1 Закону, виконавчі органи рад (одним з таких є виконавчий комітет) є органами, які, відповідно до Конституції України та Закону, створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування. Причому до таких повноважень виконавчого комітету належать і делеговані їм повноваження органів виконавчої влади, з питань здійснення яких вони підконтрольні відповідним органам виконавчої влади.

Відповідно до частини другої статті 141 Конституції України, виконавчий комітет ради очолює сільський, селищний, міський голова, обраний для цього територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права. Разом з виконавчим комітетом він, відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 42 Закону, поряд з забезпеченням виконання рішень ради, забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади.

Оскільки відповідальність за організацію здійснення виконавчих функцій місцевого самоврядування та здійснення наданих Законом (делегованих) повноважень органів виконавчої влади на території лежить на сільському, селищному, міському голові, Асоціація вважає цілком виправданим передбачений чинним Законом спосіб формування виконавчого комітету, за якого пропозицію про його персональний склад на розгляд ради вносить відповідальний за його роботу голова.

Врегулювання розбіжностей щодо персонального складу виконавчого комітету має здійснюватися шляхом політичних компромісів між головою і депутатами ради при підготовці пропонованого до затвердження персонального складу виконавчого комітету, як це робиться тепер.

Асоціація міст України у листі до парламентського Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування пропонує відхилити законопроект №4017, оскільки передбачений ним порядок визначення персонального складу виконавчого комітету ради не сприятиме злагодженій роботі виконавчих органів місцевого самоврядування.

Приєднуйтесь до нас:

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)