Уявіть собі ситуацію, при якій об’єднана територіальна громада за кошти свого бюджету створює Центр надання адміністративних послуг, закуповує обладнання, програмне забезпечення, навчає фахівців, платить їм заробітну плату, а велика частина доходів за надані послуги таким ЦНАПом зараховується до районного бюджету. І годі шукати в такій ситуації логіки, бо її немає, як і немає безвихідних ситуацій.
Одним із шляхів вирішення цієї проблеми є прийняття змін до Бюджетного кодексу України. Мова йде про проект Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо зарахування плати за надання адміністративних послуг до бюджетів об’єднаних територіальних громад» № 4386. Цей документ погоджений і профільними комітетами Верховної Ради, і Асоціацією міст України.
Як повідомили у Мінрегіоні, Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко у офіційному зверненні до голови Верховної Ради України назвав серед пріоритетних проектів законів, прийняття яких вкрай важливе для розвитку об’єднаних територіальних громад, і зазначені зміни до Бюджетного кодексу.
Керівники ЦНАПів об’єднаних громад і фахівці, які впроваджують в областях завдання з реформи місцевого самоврядування, завдання децентралізації владних повноважень, голосно заявляють про те, що народні депутати чомусь не поспішають вносити зміни до законодавства, необхідні для об’єднаних громад.
Зокрема обговорювали це питання в програмі «Тема:Країна» Українського радіо за участі експертів з регіонів: Сергія Яцковського, керівника Агенції регіонального розвитку Хмельницької області, Ольги Чепель, експерта з правових питань регіонального відділення Асоціації міст України Чернівецької області та Ірини Корольчук, керівника ЦНАПу Зимнівської об’єднаної громади Волинської області.
«Міністерство фінансів своїм листом до Державного казначейства звернуло увагу на той факт, що згідно п. 36 ст. 64 Бюджетного кодексу передбачено, що плата за державну реєстрацію зараховується до бюджетів за місцем справляння (…) до відповідних бюджетів міст обласного значення та районних бюджетів. Тобто об’єднані територіальні громади там пропущено. І Держказначейство, не довго думаючи, 14 березня закрило ЦНАПам об’єднаних громад дохідні рахунки в частині плати за державну реєстрацію. Ці кошти надходять до районного бюджету», – констатував Сергій Яцковський.
За його словами, неодноразові звернення на адресу депутатів прийняти необхідні законодавчі зміни поки залишаються непочутими. А тим часом громади втрачають зароблені кошти. Експерт навів приклад Летичівського району Хмельницької області, який в минулому році надав адміністративних послуг з державної реєстрації на суму 890 тис. грн. Сьогодні ж Летичівський район – це дві об’єднані громади – Летичівська та Меджибіжська, ЦНАПи яких надають послуги з державної реєстрації, оплата за які продовжує надходити до районного бюджету.
«Ми теж стикнулися з цією проблемою, – говорить Ірина Корольчук, керівник ЦНАПу Зимнівської об’єднаної громади Волинської області. – Ми є першою громадою в Україні, яка створила ЦНАП. Надаємо послуги з реєстрації нерухомості. Чотири реєстратори пройшли навчання за кошти громади, отримали доступ до реєстрів, надають відповідні послуги, плата за які також надходить не до бюджету громади, а до районного бюджету».
Заступник Міністра фінансів Сергій Марченко у телефонній розмові з представником Центрального офісу реформ наголосив, що кошти за надані ЦНАПами послуги з державної реєстрації повинні надходити до бюджетів об’єднаних громад.
«Тут іншого варіанту немає. Об’єднані громади мають такий самий статус, як і міста обласного значення. Тому кошти за адмінпослуги з державної реєстрації мають іти до бюджетів об’єднаних громад», – сказав Сергій Марченко. Він запевнив, що вивчить ситуацію, яка склалася, аби сприяти у якнайшвидшому її вирішенні.
Слухати програму «Тема:Країна» ТУТ.
Джерело: http://decentralization.gov.ua/news/item/id/2694
Чер 242016
Приєднуйтесь до нас: