11 грудня у приміщенні обласної ради відбулись громадські слухання з питання внесення змін до Перспективного плану формування територіальних громад, та проекту обласного бюджету. В слуханнях взяли участь голова обласної ради Іван Мунтян, голова облдержадміністрації Олександр Фищук, депутати обласної ради, голови об’єднаних громад, представники громадських організацій, ЗМІ.
Перед присутніми виступив голова облдержадміністрації Олександр Фищук, який розповів про хід реформи з децентралізації влади у Чернівецькій області та проблеми з якими зіткнулись новосформовані громади. Серед них є такі які потребують правового врегулювання, як на рівні області, так і держави. Одним з таких проблемних питань є внесення змін до Перспективного плану.
В.о. начальника відділу з питань містобудівного кадастру та регіонального розвитку Христина Марчук поінформувала присутніх про запропоновані зміни до Перспективного плану. «Внесення змін зумовлено тим під час добровільного об’єднання громад не всі громади об’єднались у відповідності до Перспективного плану. В деяких громадах з семи сільрад рішення про об’єднання прийняли шість, саме тому обласна державна адміністрація пропонує включити, до Перспективного плану ще вісім громад у тому складі, у якому вони вже сформовані».
Як відзначила експерт Офісу реформ Ольга Чепель: «Перспективний план це бачення обласної влади, щодо стратегії формування громад області. Водночас вісім об’єднаних громад зіткнулись з проблемою формування прямих міжбюджетних відносин з Державним бюджетом. Бюджетний кодекс (ст.64) передбачає, що лише громади внесені у Перспективний план матимуть прямі міжбюджетні трансферти з Державним бюджетом. Саме тому внесення змін до плану є актуальним» .
Підсумовуючи обговрення директор Департаменту фінансів облдержадміністрації Юрій Чобан зауважив, що у проекті Державного бюджету поданого на розгляд Верховній раді всі десять громад Чернівецької області включені у прямі між бюджетні стосунки.
Більшість присутніх, які взяли участь у обговоренні підтримали ідею термінового скликання сесій обласної ради з внесення змін до Перспективного плану.
Довідково:
Ст. 64 Бюджетного кодексу. Склад доходів загального фонду бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, міст Києва та Севастополя, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад
1. До доходів загального фонду бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, міст Києва та Севастополя, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, належать:
1) 60 відсотків податку на доходи фізичних осіб (крім податку на доходи фізичних осіб, визначеного пунктом 1-1 частини другої статті 29 цього Кодексу), що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території (крім території міст Києва та Севастополя);
1-1) 40 відсотків податку на доходи фізичних осіб (крім податку на доходи фізичних осіб, визначеного пунктом 1-1 частини другої статті 29 цього Кодексу), що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на території міста Києва та зараховується до бюджету міста Києва; 100 відсотків податку на доходи фізичних осіб (крім податку на доходи фізичних осіб, визначеного пунктом 1-1 частини другої статті 29 цього Кодексу), що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на території міста Севастополя та зараховується до бюджету міста Севастополя;
2) 50 відсотків рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів у частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування, що зараховується до міських бюджетів міст Києва та Севастополя;
3) 50 відсотків рентної плати за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об’єктів місцевого значення), що зараховується до міських бюджетів міст Києва та Севастополя користувачами води за місцем її забору;
4) 25 відсотків рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (крім рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату), що зараховується до міських бюджетів міст Києва та Севастополя;