У заході взяли участь:
Ігор Баб’юк – заступник голови Чернівецької громадської організації «Комітет виборців», який зауважив, що бібліотека повинна бути комунікаційним майданчиком між владою і громадою; про участь в конкурсах на підтримку місцевих ініціатив, соціальних та молодіжних проєктів, проведення публічних заходів в бібліотеках.
Ольга Чепель – кандидатка юридичних наук, викладачка ЧНУ ім. Ю. Федьковича, консультантка Чернівецького відділення Асоціації міст України та громадської організації «Комітет виборців», яка виступила з презентацією «Правове регулювання бібліотек в умовах нового адміністративного устрою» та надала консультації щодо дистанційної роботи в умовах карантину.
Марія Довгань – заступниця директора з наукової роботи ЧОУНБ ім. М. Івасюка, котра розповіла про активну участь бібліотек в соціальному і культурному житті громад, спілкування з користувачами в соціальних мережах, участь бібліотек в проєктній діяльності.
Учасники консультувалися в режимі «запитання-відповідь».
Організаторами заходу виступили: Чернівецьке обласне відділення Всеукраїнської громадської організації «Українська бібліотечна асоціація», обласна громадська організація «Комітет виборців» та регіональне відділення Асоціації міст України.
У круглому столі взяли участь 39 учасників: представники культури, освіти, бібліотечні працівники об’єднаних територіальних громад області.
]]>
Товариство “Український Народний Дім в Чернівцях”, спільно з п’ятьма іншими громадськими організаціями (Клуб української молоді, Комітет виборців, Лабораторія культури, Буковинський центр виборчих технологій, ГО “Гільфе”), які об’єднані у соціальне партнерство Народного дому оголошує конкурс з підтримки локальних ініціатив мешканців Чернівецької області.
Головна мета конкурсу — підтримка локальних ініціатив у Чернівецькій області.
Заявники, які подають проект, заповнюють спершу концептуальну ноту.
Кошторис проекту не повинен перевищувати – 30 000 грн.
У межах проекту передбачається підтримка громадських ініціатив щодо оригінальних та соціально-значущих міні-проектів, які сприяюють:
✅розвитку культури та мистецтва;
✅розвитку ініціатив, які сприяють збільшенню соціального капіталу громади;
✅розвитку соціального підприємництва, особливо серед молоді.
Діяльність описана в концептуальній ноті може бути частиною великого проєкту та мати співфінансування з інших джерел.
УВАГА!
Проект повинен тривати до п’яти місяців та завершитись до 15 жовтня 2021 року.
⠀⠀
⚠️Товариство НЕ надає заявникам кошти, а оплачує придбання певних товарів чи надання послуг.
В рамках діяльності можуть бути оплачені (не обмежується цим переліком):
– Транспортні послуги;
– Послуги з оренди приміщень та обладнання;
– Придбання обладнання (крім оргтехніки) та розхідних матеріалів;
– Створення сайту та його підтримка тощо
– Проведення заходів, кампаній
⚠️Програма не передбачає оплату:
– Заробітних плат та гонорарів;
– Податків та кредитів;
– Банківських послуг;
– Адміністративних витрат;
– Оплати зв’язку телефонного та Інтернет
У конкурсі можуть брати участь:
—зареєстровані громадські, благодійні, некомерційні організації;
—окремі особи та неформальні ініціативні групи.
У конкурсі не можуть брати участь:
—політичні партії і рухи, органи муніципальної, представницької і виконавчої влади, релігійні організації, комерційні структури, громадські організації політичного спрямування.
✏за консультаціями з приводу заповнення заявок звертайтесь електронною поштою: [email protected]
Цьогоріч конкурс відбуватиметься у декілька етапів:
⚡ЕТАП 1 – до 12.00 27 березня заповнити та надіслати електронною поштою: [email protected] концептуальну заявку своїх проектів з приміткою «На конкурс громадських ініціатив».
Форма ось тут https://drive.google.com/…/1hJJf2Ybv7sRzBH6WJp4…/view…
⚡ЕТАП 2 – 1 квітня конкурсна комісія відбере переможців першого етапу та запросить їх на семінар- навчання з написання повних проектних заявок.
⚡ЕТАП 3 – семінар відбудеться до 12 квітня 2021 року
⚡ЕТАП 4 – до 12.00 26 квітня переможці конкурсу першого етапу повинні будуть заповнити повну аплікаційну форму, яка буде їм надана пізніше, та надіслати їх на електронну адресу: [email protected]
Подані до Товариства матеріали, незалежно від результатів розгляду, заявникам не повертаються.
Рішення конкурсної комісії щодо проекту остаточне і перегляду не підлягає. Рішення не рецензується.
✔Про результати конкурсу учасників повідомлять електронною поштою, або іншим способом комунікації до 3 травня.
✔Конкурс оголошено в рамках впровадження проєкту: “Розвиток організаційних здібностей НГО через формування соціального партнерства в рамках Українського Народного Дому в Чернівцях” за фінансової підтримки IM Swedish Development Partner.
Минулорічного літа люди, що живуть біля бурхливих гірських річок та заплав Дністра і Пруту, опинились у скрутному становищі. Будинки, домогосподарства, сільгоспугіддя ще досі оговтуються після паводку.
Найважче справляються з такими проблемами найуразливіші групи населення: літні люди, люди з інвалідністю, багатодітні сім’ї.
Тому, саме вони нещодавно отримали по 100 кг кормів для свійських тварин (пшеницю та кукурудзу) в рамках проекту «iNSitu: природні рішення постраждалим від паводку громадам».
Протягом 4-5 лютого 2021-го року 50 сімей із сіл Банилів, Розтоки та Слобода-Банилів Чернівецької області, серед яких сім’ї з інвалідами 1, 2 та 3 груп, учасниками АТО, репресованими, дітьми війни, багатодітні родини, родини з дитиною-інвалідом, матері-одиначки та інші вразливі категорії, отримали 100 мішків (5 тонн) кормів для свійських тварин. Списки потерпілих внаслідок повені в червні 2020 визначали представники Банилівської сільської ради, старости сіл Слобода-Банилів та Розтоки Вижницького району, оскільки вони краще знають місцеві потреби.
Люди з вдячністю прийняли допомогу, яку вдалося надати за сприяння партнерів проекту та співпраці з місцевими волонтерами.
Видача цієї матеріальної підтримки стала можливою завдяки фінансовій підтримці Швейцарської Конфедерації, що здійснюється в рамках даного проекту та трьохсторонніх договорів про співпрацю, укладених між ГО «Агентство сприяння сталому розвитку Карпатського регіону «ФОРЗА», партнерами проекту ГО «Партнерство Український Народний дім в Чернівцях» та Вашківецькою міськрадою, Банилівською і Усть-Путильською сільрадами.
Ця інформація розміщена в рамках проєкту «iNSitu – Природні рішення постраждалим від паводку громадам» за підтримки Швейцарської Конфедерації.
]]>
Так, відповідно до даних звіту про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру один працівник партії «Слуга Народу» в середньому працює на офісній площі розміром понад 200 кв.м., що є аномально високою цифрою.
Всього в центральному апараті партії «Слуга Народу» працює 8 осіб. При цьому партія вказує, що орендує приміщення в конгресно-виставковому центрі «Парковий» (м.Київ, Паркова дорога 16А) загальною площею 1 828,2 кв. м. Ця адреса також зазначена на офіційному веб-сайті партії як головний офіс політичної партії «Слуга Народу». Зокрема, у КВЦ «Парковий» відбувалося висування кандидатів від партії на останніх місцевих виборах. Відповідно до даних звіту орендна плата за вказане приміщення у березні 2020 р. склала 987 853 грн, квітні 2020 року – 1 111 245 грн. Таким чином за даними фінансового звіту партії «Слуга Народу» 8 офіційних працівників партії працюють в офісі площею 1 828 кв.м., що складає в середньому 228 кв.м. на одного працівника.
Схожа аномалію КВУ виявив у політичній партії «Опозиційна платформа За життя». Відповідно до даних фінансового звіту партії за І квартал 2020 р. в центральному апараті політсили працює лише 3 особи. При цьому партія орендує офісні приміщення загальною площею 2 032 кв.м., що складає 677 кв.м. на одного працівника.
Щодо інших парламентських партій ситуація є наступною:
«Голос»: 38 працівників, площа офісу – 437 кв.м.
ВО «Батьківщина»: 92 працівники, площа офісу – 1 177 кв.м.
«Європейська солідарність»: 41 працівник, площа офісу – 2 164 кв.м.
Голова КВУ Олексій Кошель так прокоментував результати моніторингу: «Офіційні дані про порожні партійні офіси можуть свідчити лише про одне – тіньовий характер фінансування політичної партії та зарплати в конвертах. Такі величезні офіси не можуть обходитися без охорони, секретарів, оргвідділу, комп’ютерних фахівців тощо. За найскромнішими підрахунками в офісі має працювати щонайменше 30-40 осіб».
КВУ закликає Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) ретельно вивчити зазначені пункти офіційних фінансових звітів на предмет можливого тіньового фінансування цих партій.
Відповідно до статті 159-1 Кримінального Кодексу України подання завідомо недостовірних відомостей у звіті політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру караються штрафом від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк п’ять років.
]]>
Він зазначив, що так окремі особи відреагували на нещодавні кадрові зміни в комунальних підприємствах Чернівецької області, які “викликали резонанс серед громадськості, журналістів та, в окремих представників старої влади – неабияке обурення”.
“Усі призначення відповідають вимогам чинного законодавства та моралі. Тому, будь-які оскарження, погрози чи спроби “домовитися” не змусять мене змінити вже затвердженні рішення”, – повідомив Бойко.
Він додав, що як голова облради, він буде категоричним “у реакції на “ходаків” та спроби вирішення майнових чи посадових питань через неформальні домовленості, або різного роду “пропозиції”.
“Моєю основною метою є наведення ладу з керівниками та закладами, які вони очолюють. Це є пріоритетним принципом вибору кандидатів на посади комунальних підприємств. Чітко розумію та усвідомлюю, що така позиція може загрожувати мені втратою політичних дивідендів, можливими службовими, або особистими проблемами. Проте, це ціна боротьби з корупцією та закоренілими схемами торгівлі посадами, яку я готовий платити”, – додав голова облради.
Водночас з 6 квітня в міській раді буде створено управління комунікацій, зовнішніх зв’язків та електронного урядування міської ради.
Разом з тим, ухвалене рішення передбачає ліквідацію з 5 квітня відділу міжнародних відносин, інформації та зв’язків з громадськістю міської ради, відділу звернень громадян міської ради та відділу комп’ютерно-технічного забезпечення міської ради. Функції цих структурних підрозділів буде передано управлінню комунікацій, зовнішніх зв’язків та електронного урядування міської ради без зміни загальної чисельності штатних одиниць міської ради.
“Хочу проінформувати вас, що відповідно до статті 27 Закону України про статус депутатів місцевих рад у міській раді зареєстрували 5 фракцій.
Це:
1 – фракція “Народнйи контроль” у складі 5 депутатів, уповноважений представник – Михайло Яринич
2 – “Єдина Альтернатива”, 9 депутатів, уповноважений представник Сергій Гринюк
3 – “Слуга народу” – 5 депутатів, уповноважений представник Валерій Другановський
4 – “Європейська солідарність”, 6 депутатів, представник Сергій Бостан
5 – “Пропозиція”, 6 депутатів, представник – Степан Руденко.
]]>
Він вважає, що міська рада має подати судовий позов щодо скасування низки рішень виконавчого комітету та конкурсної комісії з визначення управителів, якими жителям Чернівців нав’язали надання послуг вищевказаними компаніями.
Каспрук наголосив також, що цим фірмам-управителям було передано на безконкурсних умовах комунальні приміщення для здійснення ними підприємницької діяльності. Це, за словами Каспрука, також є зловживанням представників попередньої влади.
Водночас депутат пропонує зобов’язати департамент житлово-комунального господарства виступати у якості третьої особи у кожній судовій справі жителів Чернівців проти компаній “Порядок в домі” та “Єврокомунбуд”. На думку Каспрука, департамент ЖКГ у судах має підтверджувати, що жодні послуги цими компаніями чернівчанам не надавалися.
“Усі ці міфічні тисячі гривень, які вимагають з чернівчан – це просто здирництво, яке попередній склад ради допустив”, – повідомив депутат міськради.
Разом з тим, депутат вважає, що міська рада має запропонувати “Порядку в домі” та “Єврокомунбуду” добровільно відмовитись від практики стягнення із мешканців будинків заборгованості, яка виникла у 2018-19 роках за послуги з утримання будинків, які фактично не надавалися у повному обсязі.
Як відомо, у 2018 році, після дострокової відставки міського голови Чернівців Олексія Каспрука виконавчий комітет призначив управителями кількох сотень житлових будинків приватні фірми, які пов’язують із депутатами міської ради Михайлом Яриничем та Віталієм Михайлішиним.
За даними спостерігачів:
1. Всі виборчі дільниці відкрилися вчасно. Процес голосування розпочали без порушень. На більшості дільниць де побували наші спостерігачі проводиться температурний скринінг, а члени комісій дотримуються правил носіння масок.
2. На ВД 730466 (приміщення комерційного технікуму) члени ДВК не опломбували та не вкинули контрольні листи в маленькі скриньки. Після зауважень з боку офіційних спостерігачів від КВУ члени комісії таки спромоглися опломбувати скриньки для голосування за місцем перебування. Переносні (малі) скриньки розміщуються у приміщенні для голосування отворами для виборчих бюлетенів вниз у полі зору членів ДВК та інших осіб, присутніх у приміщенні для голосування під час голосування (ч.4 ст.247 Виборчого кодексу).
3. На ВД 730529 (ЗНЗ №22) були замінені два члени ДВК. Нові члени ДВК прибули зранку на засідання, прийняли присягу і приступили до виконання своїх обов’язків.
4. ВД 730467 (ПТУ№8) голова ДВК повідомила, що вночі були внесені зміни в склад ДВК.
5. Дільниця 730488 (вул. Підкови, 4) У маленьку скриньку не змогли просунути пломбу, тому вирішили, що вона пошкоджена. Просто перевернули її, в неї контрольний талон не кинули, акт про пошкодження не склали. Офіційні спостерігачі від КВУ повідомили, що виборчу скриньку можна опечатати папіряною пломбою із проставлянням печатки ДВК. Переносні (малі) скриньки розміщуються у приміщенні для голосування отворами для виборчих бюлетенів вниз у полі зору членів ДВК та інших осіб, присутніх у приміщенні для голосування під час голосування (ч.4 ст.247 Виборчі Кодексу).
6. У виборчих комісій відбулося багато замін. На деякий дільницях процес заміни триває. Більшість комісій працює в мінімальному складі.
Комітет виборців нагадує, що відповідно до Виборчого кодексу: «Рішення ДВК на підготовчому засіданні приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу ДВК (ч.12 ст.36 Кодексу), але у разі присутності на ньому менше ніж двох третин членів від складу ДВК, рішення ДВК приймається не менше ніж двома третинами голосів від числа членів ДВК, присутніх на засіданні ДВК» (ч.12 ст.36 Кодексу).
На це майбутнім депутатам Виборчий кодекс дав 20 днів з часу оголошення результатів виборів.
Кожен обраний депутат місцевої ради та обраний сільський, селищний, міський голова зобов’язаний протягом 20-ти днів після офіційного оприлюднення результатів виборів подати до своєї територіальної виборчої комісії заяву про реєстрацію обраним депутатом/головою (частина 1 статті 283 Виборчого кодексу).
У цій заяві особа повинна вказати також про наявність/відсутність іншого представницького мандату. Також потрібно вказати про одночасне балотування/небалотування кандидатом у депутати до двох рівнів місцевих рад, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови.
Кандидати обрані головами громад не зможуть обрати інший представницький мандат (йдеться про представника АПУ Василя Козака, якого обрано головою Сокирянської ОТГ).