Лип 132017
 

12 липня відбулося засідання Кабінету Міністрів України. Завдяки принциповій позиції Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана було знято з розгляду проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення державного контролю за відповідністю рішень органів місцевого самоврядування Конституції та законам України». Документ розроблений Мінрегіоном.
Завдяки відхиленню даного законопроекту вдалося уникнути залежності ОТГ від місцевих державних адміністрацій.
«У зв’язку з тим, що Асоціація міст звернулася з пропозицією щодо додаткового доопрацювання, ми прийняли рішення цей законопроект сьогодні не розглядати», – зазначив Володимир Гройсман. Прем’єр-міністр України наголосив: «Є доручення цей законопроект доопрацювати Міністерству спільно з Асоціацією і прийняти узгоджене рішення. Хочу, щоб ви розуміли – Закон «Про асоціації органів місцевого самоврядування» працює. Ми розуміємо потреби органів місцевого самоврядування, ми завжди прислуховуємося до їхніх пропозицій».
«Ми маємо підстави вбачати в цьому спробу надати місцевим державним адміністраціям інструмент впливу на незалежні від них органи місцевого самоврядування, аж до блокування їхньої роботи», – пояснив після засідання Уряду Виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан. Тому АМУ запропонувала повернути законопроект Мінрегіону на доопрацювання разом із всеукраїнськими асоціаціями ОМС та з проведенням його широкого обговорення.

Довідково: Асоціація міст України висловила наступні зауваження до законопроекту:
1. Дублювання управлінських функцій місцевих державних адміністрацій (МДА) та органів місцевого самоврядування (ОМС) породить недобросовісну конкуренцію з боку МДА через наглядові функції.
Зміна правової природи МДА не можлива без змін до Конституції України. Надання таких повноважень можливо лише спеціалізованому професійному державному органу (префекту). Внесення такого законопроекту є сигналом про відмову від конституційних змін щодо місцевого самоврядування з одночасним підсиленням тиску на нього.
2. Створення організаційних та процедурних умов для непрофесійності нагляду та протиправного тиску на органи місцевого самоврядування.
У законопроекті відсутні умови, за яких МДА зможе сформувати апарат для якісного здійснення такого великого обсягу повноважень. Наявна можливість протиправного тиску через ґальмування впровадження рішень на строк розгляду питання МДА (30 днів і більше), а також на строк судового провадження. Так, відповідно до законопроекту посадові особи МДА не нестимуть жодної відповідальності за зупинення рішень ОМС, які в судовому порядку будуть визнані правомірними.
3. Невідповідність Європейській хартії місцевого самоврядування та правова розпливчатість.
4. Нагляд повинен концентруватися на запобіганні порушень на ранніх етапах, а не на їх усуненні.
5. Дублювання наглядових повноважень МДА з наглядовими повноваженнями інших державних органів.

Приєднуйтесь до нас:

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)